Odzyskiwanie metali szlachetnych z elektroodpadów, aplikacja do nauki opartej na współpracy, narzędzie ułatwiające podejmowanie decyzji – to tylko niektóre projekty, które zakwalifikowały się do drugiej edycji konkursu “Change it – Impactful Innovation Challenge”. Zwycięskie drużyny otrzymają dofinansowanie na wdrożenie przedstawionych pomysłów w życie. Organizatorem konkursu jest Uniwersytet SWPS. Partnerami konkursu są: Credit Agricole, Mastercard i Politechnika Wrocławska (Akademicki Inkubator Przedsiębiorczości).
„CHANGE IT – IMPACTFUL INNOVATION CHALLENGE” to konkurs na najlepszy projekt studencki z obszaru innowacji impactowych. Udział w inicjatywie to szansa na wdrożenie swojego autorskiego pomysłu na naprawę świata. Wyróżnione projekty stanowią odpowiedzi na poważne problemy społeczne i środowiskowe.
![](https://thefuture.com.pl/wp-content/uploads/2023/02/startujemy-CHANGE-IT-v6-1024x576.webp)
Do drugiej edycji konkursu preinkubacyjnego „CHANGE IT – IMPACTFUL INNOVATION CHALLENGE” zakwalifikowały się różnorodne projekty. Swoje pomysły zgłaszały zespoły multidyscyplinarne złożone z osób studiujących na Uniwersytecie SWPS i Politechnice Wrocławskiej. Wśród finałowych tematów znalazły się:
- innowacyjne rozwiązanie do stymulacji dedykowane dla dzieci z zaburzeniami czucia,
- rozwiązanie wykorzystujące wirtualną rzeczywistość w terapii,
- innowacyjny system odzyskiwania metali ziem rzadkich z elektroodpadów,
- system do nauki opartej na współpracy,
- narzędzie wspierające racjonalne podejmowanie decyzji,
- platforma wspierająca gospodarkę odpadami i recykling,
- rozwiązanie zapobiegające problemowi marnowania żywności,
- rozwiązanie wspierające rozwój na rynku artystek i artystów,
- rozwiązanie wspierające mindfulness,
- rozwiązanie dla osób z niepełnosprawnościami pozwalające łatwiej poruszać się po mieście.
„CHANGE IT – IMPACTFUL INNOVATION CHALLENGE” – przebieg konkursu
Zespoły, których projekty zostały zakwalifikowane do kolejnego etapu, pod okiem mentorów i mentorek, w ciągu kolejnych miesięcy, będą dopracowywać pomysł. Kolejne spotkania z ekspertami dotyczyć będą: ochrony własności intelektualnej, segmentacji rynku, umiejętności analizy użytkowników i budowania person, definiowania propozycji wartości, analizy konkurencji, umiejętności budowania modeli biznesowych oraz prezentacji sprzedażowych.
W części finałowej uczestniczki i uczestników czekają pięciominutowe, indywidualne spotkania z ekspertkami i ekspertami branżowymi podczas sesji speed dating. Na zakończenie zespoły przygotują także raport podsumowujący prace projektowe wraz z planem i harmonogramem dalszych działań. Ostateczną wersję projektów studenci zaprezentują podczas finałowej sesji pitchingowej przed komisją oceniającą. Podczas Pitching Day, przedstawiciele zespołów wygłoszą pięciominutowe mowy sprzedażowe (elevator pitch), a po każdej nastąpi seria pytań ze strony komisji oceniającej.
Zwycięskie zespoły otrzymają nagrodę finansową przeznaczoną na dalszą realizację projektu i wzmacnianie kompetencji biznesowych.
Organizatorem konkursu jest Uniwersytet SWPS.
Źródło: SWPS